Festeta a casa!!!

domingo, 18 de abril de 2010

i encara que una mica tard... hem fet una festeta d'inauguració del pis i celebració del cumple de la Mar!
entre salsa, vallenatos, funky, swing..., pica-pica, ron havana club, ulleres tres-D i, sobretot, molt bona companyia!!!
us deixem penjades algunes fotos!!!

Españoles en el mundo: Bogotá

jueves, 15 de abril de 2010

hace unas semanitas uno de los programa de TVE "Españoles en el mundo" fue sobre Bogotá.
se puede ver por internet en el enlace de más abajo. 
la verdad es que estamos divididos en el piso entre si nos gustó o no... pero bueno, os lo dejamos para que por lo menos podáis ver las calles que estamos pisando esta temporadita!!
y os animéis a venir a vernos, claro!! ;)
qué os parece a vosotros/as?
a cuidarse! 

http://www.rtve.es/television/espanoles-en-el-mundo/bogota/

També tenim vida laboral!!!!

martes, 13 de abril de 2010

A veure, a veure...sembla que no treballem perquè només pengem coses al blog del nostre temps d'oci i info sobre el país... però només ho sembla, eh?
Avia't penjarem informació més concreta sobre el que estem fent però, mentrestant, dir-vos que ja estan en marxa bastants tallers d'educació per la pau amb diferents grups i en diferents barris de Bogotá.
De moment estem treballant amb la Fundació Laudes Infantis en temes d'educació per la pau enfocats a habilitats personals, socials i laborals i, també, participem en un taller sobre lideratge. Per altra banda, estem col•laborant amb un programa de l'Alcaldia de Bogotá, fent tallers d'educació per la pau i transformació de conflictes, amb l'objectiu de traspassar la metodologia i els continguts bàsics, a formadors que treballen amb població excombatent de diferents grups armats de tots els bàndols.

Aquestes son tres fotos de la zona d’Usme. Un dels barris on estem donant tallers.
Com veureu és una zona bastant rural encara que enganxada a la gran ciutat, dalt de les muntanyes de Bogotá.

Movimiento político en Colombia: Mockus, ¿el Obama colombiano?

martes, 6 de abril de 2010

os cuento más cositas del momento político de este país, que se presenta apasionante!!

tras la gran noticia de la no-reelección de Uribe (que iba a por la segunda, con modificación de Constitución por medio en la primera), las elecciones pasadas presentaron una victoria bastante amplia de los partidos conservadores (partido de la U y partido conservador).
y parecía que ahí se quedaba la alegría de que Uribe no pudiera seguir personalizando el poder... y que la lucha sería entre Juan Manuel Santos (ex ministro de defensa con Uribe y, por tanto, el responsable político de toda la operación para liberar a Ingrid Betancourt, entre otros asuntos no tan agradables - "falsos positivos" os cuento más de esto otro día) y Noemí Sanin (p. conservador y ex embajadora en España, precisamente).
piiiiro... señoras y señores, tenemos una nueva entrada que ha aparecido con fuerza! el Partido Verde, con Antanas Mockus a la cabeza! (es el ex-alcalde de Bogotá y un tipo bastante curioso... busquen más de él, busquen).
Ya obtuvo un resultado bastante meritorio en las elecciones pasadas (a Senado y Congreso), pero esta semana es re-noticia porque presentó su "fórmula presidencial" (con quién irá de vicepresidente en las elecciones de mayo) y resulta que ha hecho un acuerdo con Sergio Fajardo, ex alcalde de Medellín y que se presentó a las elecciones que acaban de pasar con un partido independiente (Compromiso Ciudadano).
la alianza ha sido todo un bombazo: dos ex alcaldes de las dos ciudades principales del país, profesores ambos, con otro perfil político y, sobre todo, con otros valores a promover y que están levantando expectativas e ilusiones en mucha gente hastiada de la política "tradicional".
Ya empezaron incluso a comparar este movimiento con el que generó Obama en EEUU... ¿Será posible llegar a tanto??
En Colombia las elecciones presidenciales son a doble vuelta, así que en los próximos meses vamos a tener emoción política a más no poder! (se nota que mi lado politólogo se frota las manos, cierto? jejej).
seguiremos informando...

para leer más:

http://www.elespectador.com/columna196893-mockus-el-obama-colombiano
http://www.semana.com/noticias-elecciones-2010/mockusfajardo-menos-alianza-matematicos/137234.aspx

Setmana Santa a Salento, Eje Cafetero

domingo, 4 de abril de 2010

Salento és un poblet de 3500 habitants, encara que per Setmana Santa es triplica i els carrers semblen (en hora punta) un formiguer amb un terròs de sucre a l’entrada. Casetes baixes i de colors, gent amable, aroma de cafè i un clima agradable de primavera, de sol i pluja i de verd intens allà on t’arriba la vista. Com diu la lonely planet, “un pueblito de calles cortas y recuerdos largos”.
Hem estat quatre dies d’excursions a peu per la zona, ja que l’entorn es mereix dedicar-li bones caminades. El Valle del Cocora és una vall espectacular que s’obre pas entre grans muntanyes que rodegen el riu Quindio. Ve a ser entre una espècie de Suïssa i el nord d’Espanya però amb algunes zones de bosc selvàtic, palmeres i colibrís.
Us deixem les fotos perquè assaboriu, des de la distància, un tros mes de Colòmbia.